Top
Menu Luk

Hvilken online markedsføring virker bedst?


Det hurtige og ukonkrete svar er, at det kommer an på din virksomhed. I princippet er det ikke et forkert svar, men du kan ikke rigtig bruge det til noget, hvis du har brug for råd og vejledning om konkrete tiltag.

Online markedsføring dækker over flere grene, så du har rig mulighed for at finde en løsning, der passer til din forretning, uanset størrelsen på dit markedsføringsbudget. Du kan eksempelvis benytte:

  • Annoncering på Google (PPC)
  • Annoncering på sociale medier, som fx Facebook eller Instagram
  • Email-marketing gennem udsendelse af nyhedsbreve
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Content marketing.

Det varierer fra virksomhed til virksomhed, hvad der er relevant og optimalt at fokusere på, fordi det blandt andet kommer an på, hvad dit behov er, og hvad dine leads’ samt kunders behov er. Det handler i høj grad om at skabe synlighed og konverteringer, som bidrager til din forretnings vækst og udvikling.

PPC vs SEO

Søgemaskineoptimering og Pay Per Click er to populære og ofte anvendte typer inden for online markedsføring. Det store spørgsmål er så, hvad kan bedst betale sig for din forretning at fokusere på? I langt de fleste tilfælde er det en fordel at fokusere på begge dele, fordi SEO er en mere langsigtet investering, hvor PPC kan skabe hurtige resultater.

Ofte er det en fordel at starte med PPC, fordi det her er muligt at få et konkret billede af, hvilke søgeord der konverterer og dermed er oplagte at benytte i SEO-strategien. Det sikrer en mere målrettet og effektiv indsats, fordi du fra start kan bruge relevante søgeord.

Content marketing

Content marketing er en gren inden for markedsføring, som dækker rigtig mange områder, fordi det er indholdet, som er i fokus. Det gælder om at skabe stærke og præcise budskaber, som engagerer og opfordrer til dialog. Content marketing er altid relevant, uanset om det eksempelvis sker gennem SEO, blogs, på Facebook eller andre sociale medier.

Indhold er det, som fanger dine brugeres opmærksomhed, hvorfor du altid skal fokusere på det.