Top
Menu Luk

Giv dine produkttekster opmærksomhed


Måske har du hørt dig selv sige om dine produkttekster: “De må vente til i næste uge, hvor jeg har bedre tid.” Du er helt sikkert ikke den eneste, der tænker sådan, men det kan have negative konsekvenser for din konverteringsrate, hvis ikke dine produkter har en fyldestgørende beskrivelse.

En produkttekst kan blandt andet:

  • Overbevise kunden om, at de skal købe produktet.
  • Gøre kunden interesseret i produktet.
  • Afdække kundens behov.
  • Skabe en konvertering.
  • Sælge produktet.

Det er derfor vigtigt, at du sørger for at give dine produktbeskrivelser den opmærksomhed, de fortjener.

Hvad skal en produkttekst indeholde?

Der er forskellige holdninger til, hvad en god og effektiv produkttekst skal indeholde, men som med mange andre ting er der visse ting, der er værd at fokusere på, hvis du ønsker et godt resultat.

Først og fremmest skal teksten skabe en forståelse for produktet, så kunden bliver overbevist om, at det er umuligt at undvære det.

Samtidig er det altafgørende, at teksten dækker det behov, som kunden har. Sælger du eksempelvis mobilcovers er det vigtigt at skrive til personens hjerne og hjerte, fordi det handler om at afdække forskellige behov, som funktionalitet og selvrealisering. Først er det selvfølgelig vigtigt at afklare, hvad det er, kunden får ud af produktet, som at det blandt andet beskytter mod ridser og andre småskader osv. Samtidig er det vigtigt, at de også henvender sig til sanserne. Føles coveret blødt, men uden at være glat, og er det gennemsigtigt eller farvet, er det vigtigt at fremhæve, fordi det er noget kunden kan forholde sig til.

Hvis du sørger for at implementere ovenstående elementer i din tekst, vil det være en god start. Du skal også huske, at din måde at skrive på skal opfordre til køb, så du løbende gennem beskrivelsen påvirker kundens lyst til at købe produktet.